سرپل درکام توطئه های خائینانه ونفاق افگنانۀ فاشیست ها

٢٣ دلو (بهمن) ١٣٩٠

درتبانی با استخبارات ایران و پاکستان

تاریخ تکرار میشود، ویکبار دیگر فریاد دادخواهانۀ مردم برعلیه دستگاه فاسد، جمهوری مطلقه فاشیستی کرزی وتیم مافیایی او، که درهر گوشۀ از کشور، با نصب نمایندگانی آلوده دامانی از قماش خود، در رآس ادارات دولتی ملکی ونظامی، فضای زندگی را بر مردم تنگ، وزندگی روزمرۀ ایشان را عاری از هر نوع مصئونیت وامنیت ساخته اند، با زور سرنیزه وصدای شلیک گوله های آتشین جواب گفته شد.

سرپل این سرزمین عصیان خیز بر علیه بیداد گری ها، این بارنیزازخون عزیزان خود، مایه گذاشت وبرعلیه بیداد گریها وخود سریهای یک نوکراجنبی ودلال فاشیست های قبیله سالار سید انور اعلا رحمتی که جز مجری بی ارادۀ دستورات خلیفه کرزی ومقامات استخباراتی جمهوری اسلامی ایران چیزی بیش نیست، مردم آزاده وصلح خواه این دیار بمیدان مبارزه وعدالتخواهی سوق نمود.

این در حالی است که رقابت بین تیکه داران سرنوشت مردم ما امریکا، ایران، پاکستان وبعضی کشورهای دیگر منطقه وجهان بمعراج خود تقرب نموده وهریکی از این مراجع داد وستد،خون وآتش وتاراج زندگی مردم بی دفاع بنوبۀ خود میکوشند که از این تنورداغ، برای خود بهرۀ را نصیب شوند.

دست اندر کاری والی مکار وشرر انداز سرپل که، به رسیدن تا این مقام بیشتر از هر منبعی به دو مرجع مهم وعاملین اصلی نفاق وبدبختی در کشور ما، جمهوری اسلامی ایران وفاشیستهای برسر اقتدار در ارگ جمهوری کابل حامد کرزی مدیون است، با دامن زدن به اختلافات شیعه وسنی خواهان ایجاد یک کانون تشیع سیاسی فعال ومطیع بفرمان آخوند های جمهوری اسلامی در این افغانستان بوده وفعالیت های بی پرده وآشکار جماعت تبلیغ پاکستان نیز با تکفیر همه روزۀ اهل تشیع در مساجد ومدارس دینی در این راستا همکار های نزدیک همدیگر اند.

جماعت تبلیغ پاکستان که هواداران زیادی را در بین مردم بیسواد وبیخبر ازدنیای اهل سنت وجماعت دست وپا نموده بیشتر در خدمت نمایندگان احزاب جهادی وطالبانی قرار داشته. یک نوکر فاشیست های قبیله سالار سید انور والا رحمتی که، دقیقاً با استفادۀ سوء ازنام خلق برادر وزحمت کش هزاره، در تبانی با حلقات فاشیستی کشورواستخبارات کشور های همسایه، خودرا تا مقام ولایت سرپل رسانیده است ومطابق به احکام صادر شده ازجانب ابرفاشیستان برسراقتدار همچون کرزی، زاخیل وال، احدی، وردک ها وغیره، در حالیکه روابط آشکارا وغیر قابل انکار آن با حلقات استخباراتی جمهوری اسلامی ایران ههم بر هیچ کسی پوشیده نیست، با تمامی توانی که دارد مصروف بذر فساد و نفاق، درولایت سر پل بوده، خصوصاً دو ملیت باهم برادر ازبیک وهزاره را که در طول تاریخ از سرنوشت مشترک مظلومیت ومحکومیت بر خوردار بوده ودایما در کنار هم قرار داشته اند خواهان بهم اندازی و در میدان کشانیدن است. باشندگان ولایت سرپل در شمال افغانستان درمقابل دروازه مقام ولایت خیمه زده و از داخل شدن والی جلوگیری نمودند.

باشندگان این ولایت که گفته میشود تعداد شان به صد ها هزار ها تن میرسد دوصد تن انها لباس سفید را به عنوان کفن به تن کرده است.

سید احسام الدین یکی از برگزار کنند گان این قیام به خبرنگار محلی آژانس خبری وخت میگوید، مردم این بار تصمیم گرفته اند تا دیگر به والی در این ولایت اجازه ندهند که ایفای وظیفه کند. وی میگوید باشندگان این ولایت طی دو ماه گذشته دست به مظاهر زده و از دولت مرکزی خواستند تا والی را برکنار نماید اما دولت اقدام ننمود و مردم اکنون تصمیم گرفته حتی با ریختاندن خون شان نیز از داخل شدن والی به مقام ولایت جلوگیری نمایند .

مرزا محمد یک تن از باشندگان دیگر این ولایت که لباس سفید به تن نموده میگوید مردم از دو ماه بدین سو خواهان بر کناری والی بی کفایت است اما دولت به جای اینکه والی را برکنار نماید ریس امنیت و معاون این ولایت را تبدیل کرده که این کار خلاف خواست مردم است. وی میگوید والی این ولایت مردم سرپل را توهین کرده و یکی از سربازان وی بالای یک خانم تجاوز نموده است.

در همین حال غلام یحیا یکی از بزرگان قوم درولایت سرپل از دولت خواهان رسیده گی به مشکل سرپل شده و به گفته وی چوکی مقامات این ولایت دست خوش بازی های سیاسی در افغانستان شده است. وی افزود: "والی  چون یکی از وابسته گان کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور است به همین اساس است که وی از سید انور رحمتی والی فعلی حمایت میکند."

به عقیده وی معاون این ولایت مربوط حزب وحدت استاد محقق است و ریس امنیت ملی و ریس شورای ولایتی مربوط به جمعیت اسلامی، به همین اساس است که ریس شورای ولایتی و ریس امنیت والی را نمیخواهد و در میان انها کشمکش ها به میان امده است.

وی از دولت مرکزی وبه خصوص شخص کرزی میخواهد تا به شکل جدی چوکی های مقامات دولتی را غیر سیاسی سازد تا مردم  از این کشمکش ها در امان باشند.

خبرنگار محلی وخت خواست تا با والی این ولایت تماس برقرار نماید اما در حالیکه وی در دفتر خودش هم حضور ندارد گفت که در یک جلسه میباشد.

مظاهرات و اختلافات میان والی سرپل و تعدادی از باشندگان این ولایت از دو ما به دین سو جریان دارد و والی در گذشته گفته بود که یک تعداد از سیاسیون در این کشمکش ها دست دارد .







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



فـفـتـا