انجمن آزاد ژورنالیستان ولایت بغلان یا دفتر سیار خبرنگاران در ولایت بغلان

٢٢ جدی (دی) ١٣٩١

با آنکه وزارت اطلاعات و فرهنگ همیشه با شعار دادن مدافع حقوق خبرنگاران مشت همبسته گی رسانه ها را به سینه میکوبد متاسفانه بیخبر از کار های خبرنگاران در ولایات میباشد .

متاسفانه هستند اشخاص وافرادیکه از نام انجمن و یا اتحادیه خبرنگاران سوء استفاده کرده و رقیب های کاری خویش را به اشکال گوناگون بدنام میسازند ولی هیچ دفتر مدافع حقوق خبرنگاران جهت ارزیابی و کشف حقایق درست در این راستا گام های بارزی از خود نبر داشته است.

 


بطور مثال انجمن آزاد ژورنالیستتان ولایت بغلان با ارسال مکتوب به دفتر یکه من جاوید کارگر به حیث کمره مین آن ایفای وظیفه می کردم مکتوب را ارسال نموده و خواهان برکناری بنده از آن دفتر (پرودکشن ویا آژانس) گردیده است و یک قطعه عکس که نشاندهنده یک ژورنالیست نه بلکه یک تفنگ سالار میباشد و این عکس العملی انجمن آزاد ژورنالیستان ولایت بغلان را میتوانید در تصویر تماشا کنیدو به این ترتیب مرا به نزد دفتر کارم بدنام ساخته اند . و همین مکتوب را به ریاست سارنوالی ولایت بغلان و چندین دفتر خبری دیگری که هیچ روابط با آنها نداشته ام ارسال نموده است و نیز ذکر گردیده است که گویا من با ارسال پیامهای توهین آمیز برای دو نفر از خبرنگاران که عضو یک خانواده میباشند، در این ولایت بغلان متهم گردیده ام بدون آنکه شمارۀ موبایل از من باشد و یا هم ایمیل آدرس ولی سارنوال تحقیق هم بنده را بدون درنظرگرفتن شخصیت و وظیفه برخلاف ماده دهم و بند دوم ماده 23 قانون اجرائات جزای موقت به مدت سه و نیم ماه در توقیف قرار داد. اما متاسفانه در این راه نه کدام دفتر مدافع حقوق خبرنگاران وجود داشت و نه هم وزارت اطلاعات و فرهنگ تا در این رابطه از خود عکس العملی نشان داده باشد ولی نهایتا جای شرم است به دست اندر کاران مطبوعات که همیشه داد و فریاد از همبسته گی ژورنالیستان میزنند ولی در این راه هیچ اقدامی نکرده اند و تحقیقی انجام نداده اند که چرا یک ژورنالیست را رقیب های کاری اش به این اندازه بدنام میسازند!

آیا در این کشور پرسان وجود دارد؟ و آیا تا هنوز کسی پرسیده است که از سه سال بدینسو انجمن آراد ژورنالسیتان ولایت بغلان چرا یک آدرس یا دفتر مشخصی ندارد و چرا کتاب وارده و صادره با مهر آن در موتر داکتر خلیل نرمگوی اس؟

باوجود اینکه بارها به شبکه های تلویزیون های طلوع نیوز، طلوع تی وی، تلویزیون آریانا، تلویزیون 1 و آژانس خبری پژواک و تعداد روزنامه های دیگر این کشور به تماس شده ام و مشکلاتم را با ایشان از داخل محبس با اینها در میان گذاشته ام ولی هیچ گزارشی را در این باره به نشر نرسانده اند و میگفتندکه این موضوع عقده های شخصی است و اگر عقده های شخصی باشد پس دفاتر مدافع حقوق خبرنگاران باید خاموش باشند!؟

یک خبرنگار را به اشکال گوناگون بدنام ساختن کار انجمن ژورنالیستان است ولی دفاع ازیک ژورنالیست کار کیست!؟

همه ی این کار را میتوانم بگویم که بنابر روابط و شناخت صورت گرفته است چرا که یکی از این اشخاص که طرف مقابل من قرار دارد خبرنگار آژانس پژواک میباشد و ممکن به همین دلیل آژانس پژواک از این شخص دفاع میکند؟ و معلوم گردیده است که آژانس پژواک نیز برخلاف شعارش که میگوید "هدف ما پخش و نشر گزارشات بی طرفانه است" همین است بیطرفی؟

 

ولی یک ژورنالیست دیگری که به نزد همسایه گانش متهم به توهین بر مقدسات اسلامی گردیده است و با دشنام دادن به قران کریم که کتاب آسمانی ما است و ما به آن ایمان داریم و دشنام دادن به پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) متهم گردیده است، فعلآ در یکی از تلویزیون های خصوصی در کابل عملآ وظیفه اجرا میکند و این انجمن آزاد ژورنالیستان ولایت بغلان از خود هیچ عکس العملی نشان نداده است تا این مطلب را از نظر وظایف اسلامی تقبیح و یا محکوم نماید.

بناً دعا میکنم که خداوند هیچ افغانی را ژورنالیست نسازد چراکه هم مخالفین این مردم را میکشند، و هم به دلیل اینکه یک ژورنالیست نه شب خواب دارد و نه هم روز بخاطر برملا سازی حقیقت. ولی فایده اش اینست سرگذشت من که امروز بخاطر اینکه معاش بیشتر داشتم در زندان سه و نیم ماه را تحت توقیف قرارگرفته ولی نیست یک مدافع حقوق ژورنالیستانیکه این موضوع را به بررسی گرفته و پی گیری نماید. بناً دعا کنید که خداوند دشمن شما را ژورنالیست نسازد.

 

با احترام

جاوید کارگر

ژورنالیست که به ضمانت از زندان رها گردیده است

 

دوستان عزیز در صورت خواهشی به شماره و یا هم ایمیل بنده در تماش شوید

 

jawedkargar1981@gmail.com
jawed_kargar@yahoo.com

 0798854275....0700712624







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



جاوید کارگر