اطلاعیۀ جمعی از فرهنگیان و شخصیت های سیاسی به ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله

١٤ میزان (مهر) ١٣٩٢

انتخابات سال آینده ریاست جمهوری افغانستان با توجه به شرایط افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد و با توجه به ناکارآمدی نظام ریاستی متمرکز، فساد گسترده در قوای ثلاثه و عدم شفافیت خطوط استراتیژیک سیاسی حکومت، تقاضا میگردد تا دکتر عبدالله عبدالله با برنامۀ روشن و شعار "تغییر و امید" که از حمایت اکثریت اقشار و طبقات اجتماعی برخوردار بود، وارد کازار انتخاباتی شود.

در انتخابات گدشته آنچه دکتر عبدالله عبدالله را بر جسته تر معرفی نمود و باعث شد تا طیف های وسیعی از شحصیت های فرهنگی و فکری به حمایت او برخیزند، برنامه و شعارهای انتخاباتی دکتر عبدالله عبدالله بود. با توجه به مصاحبه ای که حین ثبت نام از دکتر عبدالله عبدالله پخش شد، چنین ذهنیتی را به وجود آورده که گویا از آن شعارها به نوعی عقب نیشنی صورت گرفته و این موضوع باعث نگرانی طیف های وسیعی از اقشار متفاوت اجتماعی گردیده است.

ما با وصف اینکه مطمین هستیم محور اساسی شعارهای انتخاباتی همچنان تغییر نظام ریاستی به پارلمانی، انتخابی شدن والی ها و نظام پاسخگو می باشد، از ستاد انتخاباتی دکتر عبدالله عبدالله تقاضا می نماییم تا با توضیح این مطلب، برنامه و شعار انتخاباتی خود را هر چه زودتر اعلام نمایند تا نگرانی های ایجاد شده، بر طرف گردد.

جمعی از فرهنگیان و شخصیت های سیاسی مقیم اروپا و امریکا







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

فرهاد13.06.2014 - 05:39

 خوب است

زبیح الله 26.05.2014 - 09:53

 خداوند شما را کامیاب داشته باشد

amin fardin07.10.2013 - 19:22

  آقای عبدالله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پنج سال قبل ٬ در آستانهِ پیروزی قرار داشت ٬ اما بنا بر وابستگی های سیاسی - اقتصادی اش با امریکا با یک اشارهِ آقای جان کری وزیر خارجه فعلی امریکا٬ بدون در نظرداشت تعهدات که به مردم مظلوم و محروم افغانستان سپرده بود و به دور از شیوه مردی و اخلاق قبول شده اجتماعی و دغدغه وجدانی ٬ میدان مبارزه را به نفع تیم قبیله سالار ترک و سلطهِ فاشیزم را پنج سال دیگر بر محکومان کشور تحمیل نمود. با سازش آقای داکتر عبدالله ٬ آقای کرزی برای بار دوم به کرسی ریاست جمهوری تکیه زد . دست آورد این دوره عبارت بود از برنامه ریزی و طرح و دیزاین شناسنامه الکترونیکی مطابق خواست و آرزوی فاشیزم افغان و برنامه ریزی و چگونگی شیوه های عملی حذف هویت تاریخی - اجتماعی و فرهنگی اقوام و ملیت های غیر پشتون و منجمله حذف فزیکی شخصیت های شنناخته شده سیاسی - فرهنگی و مذهبی این اقوام . در انتخابات ریاسست جمهوری در ۱۶ حمل ۱۳۹۳ به گمان اغلب تیم ارگ شاید به تنهایی و یا در ایتلاف با با دیگر نامزدان پشتون تبار منجمله داکتر عبدالله برنده میدان شود . حدود یک ماه قبل در جوش وخروش مارکیت انتخاباتی ٬ اتحاد انتخاباتی بین آقایون ضیا مسعود و محقق و دوستم به وجود آمد . این اتحاد روزنه بود برای درهم شکستن طلسم استبداد یک قرن اخیر کشور.با پیوستن آقایون عبدالله ٬ عطا محمد نور و صلاح الدین ربانی به اتحاد٬ بر امیدواری ها افزوده شد . بعد از گذشت چند روز شنیده شد ٬ که تازه واردان با اضافت آقایان دوستم ومحقق از اتحاد خارج شدند و اتحاد وارستن از چنگال هیولای فاشیزم از درون متلاشی شد . فکر میشود که آمدن و دوباره برگشتن آقای عبدالله و دیگران به منظور از هم پاشی اتحاد بود نه چیز دیگر . با تمدید قدرت فاشیزم برای پنج سال دیگر٬ همه طرح ها و برنامه های ضد انسانی ارگ نشینان یکا تحقق می یابد . وای به حال اقوام و ملیت های محکوم چون تاجک و هزاره و ازبک و دیگران که در سازش و خود فروشی و وابستگی های سیاسی و اقتصادی رهبران شان ثروت های بس بزرگ و تاریخی اعم از مادی و

م . ش .زمین بوس _ کابل07.10.2013 - 14:56

 اول پیاله و درد نی اشتباه گفتم اول پیاله و کثافات. دیدید که افسانۀ خاله گندمک راست برامد ( آ شــش دادم به چمچه > . . . پرید ده تاقــچه )خدا بیامرزد خاله گندمک را که گپ های دیگر هـــم داشت ولی اینجا جای آن نیست از هوشدار متصدی سایت به خود سانسوری رو می آورم. آقای عــبدالله این سیاست مدار بی تجربه لا اقل فکر ابتدائی هم نه کــرد که این خروج او به ضرر خودش و توهین به اقشار ملت است. او واضح در مرام خود در روز ثبت نام و کاندید شدن گفت که از قانون اساسی به همــین شکل و متن آن حمایه و رفتار مــیکند. این اظهار انقدر واضح بود که محتاج تبصره و انتزاع و استقرا نیست. ترکیب تیم او آنقدر سوابق روشن از اختناق،انسان کشی،ظلم ،تجاوز به حقوق بشر،مال دوستی ومنافع شخصی و شهوت قدرت دارد که هنوز و سالها در و دیوار وطن بوی خون میدمد و صدای ضجه وناله از هر سنگ و چوب بلند است.من یک شاعرم آنهمــه را در ترجیح بند ها با دیگران به تصویر کشیده ام که اگر به نشر بسپارم سنگ به ناله می آید ولی بیم141 دارم که ترور نه شوم. ولا تلقو بایدیکـــم الی التهلکه.مخصوصآ اگر حزب اسلامی در هر لباس و نیرنگ ظهور کند مردم همــه اورا می شناسند همچنان امثال آنرا.زنده باد فــر هنگیان که موضوع را به بحث کشیدند. آقای عبدالله عبدالله بسیار بسیار به اصطلاح خام باخت.آنهمه شعار و غریو به خاطر سیستم پارلمانی چه شد؟ یا مردم راصم و بکم فهــم لا یعقلون فکر می کـــند و خود هارا سیاستمدار خوب. این خــدعه است نیرنگ است و عام فریبی که از اول معلوم بود. افسوس من به خوش باوری های یک تعداد هموطنان است که آب را نه دیده موزه را می کشند.

حامد متین07.10.2013 - 07:09

  باعرض سلام واحترام! شخصیت های روشن فکر همیشه بایک دید مثبت به آینده می نگرند مگربدبختانه ایی سیاست مداران بدون اینکه بدانند روشن فکران وطن روی چه دلایل ازایشان حمایت شده گمان میکنندباتقسیم نمودن قدرت سیاسی باتیکه داران افوام می شود صلح را تامین ،عمران ،انکشاف متداوم وحکومتداری خوب رابنیان گذاشت، ولی بااین ترکیب هیچ نوع تغیرمثبت رانخواهندآورد وهرنوع تغیرباسمت وسودادن قوم، زبان وسمت جلوه گر خواهدشد
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



خراسان زمین