جوان قرن ۲۱، آیا باز به ملوک الطوایفی بر میگردید؟

٢٩ دلو (بهمن) ۱۳۹۲

خان و بیگ و بزرگ قوم چه بلاهای نبود که بر سر اجداد و آبا و پدران ما نیاورده اند. ای جوان قرن ۲۱ آیا با این همه واپس گرایی و کهنه اندیشیدن که باز در افغانستان رسم سران و خانها و بیگ ها را میخواهند دوباره  زنده ساخته و مردم بیچاره و درمانده را باز حلقه بگوش اینها در بند بکشند؛ موافق هستید؟

با این چالها و نیرنگها؛ بازهمان آش خواهد بود و همان کاسه و بدتر ازآن که آزادی انسان دوباره در افغانستان گرفته شده و بدست خان و بیگ و سران قوم واگذار میگردد.

جوانی که درس خوانده و دارای دانش،خرد،اندیشه ای وافر منحیث یک انسان آزاد و دانشمند در جامعه اش تبارز نموده؛ خوب و بد خود را بهتر و بیشتر از خان و بیگ و ریش سفیدان قوم و قبیله ای کم سواد و قهار؛ میدانند و راه وچاره  و گره گشایی مشکلات زندگی را به ویژه در این قرن ۲۱، از آنها کرده درک نموده میتوانند و راهکارهای نیکوتری را پیشنهاد و پیاده کرده میتوانند؛ پس با کدام منطق و برهان و دلیل گپ های آقایان غنی احمدزی و قیوم کرزی را باور نموده وخدای ناکرده حق گزینش خودرا به آنها میدهید؟

جوانان دختران و بانوان و آقایان خوب متوجه باشید  که باز فریب چرب زبانی و اداهای پرتزویر کاندیدهارا نخورید.

خوب بسنجید که کی  و کدام اشخاص در سخت ترین شرایط زندگی سیاسی و اجتماعی و نظامی افغانستان چگونه خود را از تاثیرات استخبارتی فرهنگی و سیاسی دشمنان آزمند میهن نگه داشته و با قامت رسا و گردن بلند درسخت ترین و پرمخاطره ترین ایام پهلوی هم میهنانش سر درکف و جان برلب با قبول هرگونه و هرلحظه خطر مرگ چه کارهای در خارج و داخل به منفعت مهین و هم میهنانش انجام داده.

بقول حافظ شیراز:

خوش بود گر محک تجربه آید به میان     

تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.

ما دیدیم و تجربه کردیم که شیک پوشان که در خطرناکترین وسخت ترین شرایط؛ مهین را رها نموده و به غرب پناهنده شدند؛ و با هموار شدن و  آوردن آزادی، آرامش و زندگی بخشیدن دوباره در تن نیمه جان میهن که نتیجه فداکاریهای شیر مردان و نخبگان شهید و جان نثاران میهن ما؛ دوباره برگشتند چور و چپاول و حق تلفی ها و بدبختی های را به میهن نیمه جان ما باز به ارمغان آوردند.

آیا تو جوان قرن ۲۱ از خود اندیشه و خرد نداری تا خوب را از بد جدا کنی و بر گزینی؟

به گفته مولانای بلخ:

قیمت هر کاله میدانی که چیست

قیمت خود را ندانی احمقیست

این بار خوب دقت نمایید و بسنجید وحساب کنید تا باز پشیمان نشوید.

به قول حضرت مولانای بلخ: پس به هردستی نباید داد دست.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



محمد طاها کوشان