شانزدهم حمل ۱۳۹۳ روز پیروزی ملت افغانستان!

١٨ حمل (فروردین) ۱۳۹٣

 1 - انتخابات دور سوم ریاست جمهوری افغانستان یک روز سر نوشت ساز و بسیار مهم در تقویم سیاسی افغانستان معاصر است.افغانستان که از یک سو تغیر قدرت مشروع سیاسی را با اقتدار آرای آزاد مردم در امر دموکراتیزه کردن دولت دلخواه، کسب و تجربه می نماید و از سوی دیگر با خروج نیروهای امنیت بین المللی (آیساف) تامین امنیت سر تاسری کشور را با شهامت فرزندان صدیقش خود به عهده می گیرد، از ابعاد و زوایای مختلف هم در عرصه های ملی و هم در مجامع بین المللی حایز اهمیت است. دولت جدید افغانستان بایستی این روز( 16 حمل) را به عنوان « روز پیروزی بزرگ ملت افغانستان» نام گذاری و در تقویم سیاسی کشور ثبت نماید، تا سر مشقی برای نسل فردای ما باشد و این روز خجسته را منحیث احیای غرور گذشته و روز اتحاد و انسجام ملیت ها در قوام بخشی یک ملت واحد در افغانستان مد نظر گیرند.

2 -  تصاویر آتی نشان می دهند که مردم سر بلند افغانستان از هیچ تهدیدی دشمنان ترقی، آزادی، همدلی، یکپارچگی و مدنیت خویش نه تنها نمی هراسند بلکه هر روز با حرکت های مدنی خویش مشت کوبنده ای را بر دهان مزدوران خارجی و تروریزم بین المللی که ثبات و امنیت افغانستان را از راه های مختلف تهدید می نمایند می کوبند. مردم افغانستان با درایت و شعور سیاسی بار بار ثابت ساخته اند که شعور و خرد سیاسیی به مراتب بالاتر از رهبران سیاسی را دارا بوده و از اقتدار خویش در امر انتخاب زعیم ملی استفاده مثبت می نمایند و ازین طریق با وجدان بیدار و آگاه شان به مشروعیت بخشی نظام دولت جمهوری اسلامی افغانستان نقش موثر و همه جانبه ای را بازی می کنند.

3 -  وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان باید به عنوان حنجره و پرچمدار ملت افغانستان هم چون تصاویری را منحیث مادران آگاه و درد مند افغانستان که خواستار یک حکومت خوب، کارا و موثر هستند و برای مشروعیت بخشی دولت مقتدر و با ثبات با عصاهای کهنسالی خویش صادقانه و با چشم امید به آینده فرزندان شان پای صندوق های رای می آیند – در آرشیف ملی افغانستان ثبت نموده و از طریق رسانه های دیداری و مطبوعاتی در سطح مجامع ملی و بین المللی تبلیغات نماید.

4 -  زعیم آینده افغانستان ( هرکسی که از طریق آرای مردم به قدرت می رسد) با دیدن هم چون تصاویر در برابر خدا، ملت افغانستان، وجدان انسانی و اسلامی شان و به پاکی وجدان چنین مادران درد کشیده و عزتمند کشور باید سوگند یاد نماید که عدالت، شایسته سالاری و انکشاف متوازن را بر پایه حکومت قانون و قانونیت بیدون در نظر داشت هرگونه تعصب و تبعیضی تامین و استحکام بخشد.

5- دولت مردان افغانستان مطمئن باشند که با چنین پشتوانه مردمی ترورزیم بین المللی و طالبان چه که اگر دنیا هم ساز مخالفت بنوازند هیچ گونه شکستی را تجربه نخواهند کرد مگر اینکه فساد های داخل دولتی قراضه دولت را منقرض و به سوی نابودی و دست پاچگی سوق دهد.

5 – تصاویر به کار گرفته شده در این صفحه کاملا حیثیت نمادین دارد و هر کسی می توانند به زعم اندیشه خویش آن را تحلیل نمایند با توجه به نمادین بودن تصاویر نویسنده از شرح آن عمدا خود داری نموده است. 

به امید یک افغانستان سر بلند، مترقی و با ثبات در سطح ملی و بین المللی ...

 

با احترام

محمد ظاهر فایز استاد دانشگاه بامیان

 

 

رای دادن بانوان در زیر باران

بانووان جوان همراه با مادران کهنسال عصا بدست افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



محمد ظاهر فایز