ای چشم و چرارغ و امید میهن، نو باوگان جوان

٤ جوزا (خُرداد) ۱۳۹٣

شرار کاغذم از دور  می زند چشمک

که یک نفس به خود آتش و زن و چراغان باش. بیدل (رح)

 

و سخنی هم با جناب نورستانی رئیس کمسیون انتصابی انتخابات و همدستان  شان!

 

جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی

غبار ره بنشان،  تا نظر توانی کرد. حافظ (رح)

پیش از همه؛ همدردی  خود و خانواده را در اندوه ازدست رفتن هم میهنان ما  در ارگوی بدخشان، و فاریاب و سرپل در اثر خشم طبیعت؛ اظهار داشته و از یگانه بی چون و بی مانند، شکیبایی و آینده خرم و نیکو به بازماندگانشان خواهانم.

چندی پیش تقلب کلاه بازان را نوشته و تذکار داده بودم؛ بلاخره نمایان گشت که سردسته تبهکاران پای لچ  کرده ی میهن  آغه جامد کر زای و دار و دسته  اش، کرد آنچه میخواست؛ تلاش آنها به تفرقه و بهم اندازی اقوام میهن است که با بازیهای مضحک و شرم آور درون و بیرون و والی ها وقوماندانها و غیره  متقلبین بی مسئولیت؛ میخواهند :

تو جوان را باز به سمت ها و زبانها و قبیله ها و تبارها، در گرو و دیده بانی خان، بیگ، مَلِک، حضرت، سید، آخوند و ملا و جن گیر و رمال ازهم جدا سازند.

ای جوان شما باید از همین امروز و از همین اکنون بار گران مسئولیت زندگی آینده میهن را بالای شانه هایتان احساس نمایید؛ بارها نوشته ام که نسل من از بدبخت ترین نسل ها بودیم خاک بسر کوله بار زندگی بدوش بی دانش و آواره و سرخورده و بی سامان؛ نه مرد دنیا شدیم و نه هم زن آخرت؛  نسل ما با برنامه های آشکار آی اس آی پاکستان و پیاده نمودن بینه به بینه آن برنامه ها  توسط نوکران شان غرق در تعصب کور و دشمنی من پشتون و توی تاجیک و آن هزاره و آن اوزبیک و آن بلوچ ووووو ساختند؛ که باید به حال ما گریه نمایید و از بدبختی های ما پند بگیرید.

دشمنان ما با همکاری های  بیدریغ آغه جامد کرزای و دار و دسته منفورش میهن مارا به چالش های گوناگونی کشانیدند؛ اما شما جوانان دختر و پسر با رفتن به پای صندوق های رای؛ انیشمندی و خرد عالی و از خود گذری و سربازی بی مانندی را از خود  به نمایش گذاشتید که دشمنان میهن و هم میهن مارا هک وپک ساخته و مشت محکمی به دهان آن دسته از کلاه بازان نامرد نامسلمان حواله کردیده که میخواهند شما جوانان و نو نهلان میهن را به نام قوم و قبیله و سمت و پیرو؛  گروگان یک مشت منفعت جوی فرصت طلب نمایند.

ای چشم و چراغ میهن و هم میهنان !ای جوانان!  دست ما بدامان شما

بر خیزید با باور راستین و خدشه ناپذیری که به دستورات قرءان شریف و کریم دارید؛ با از خود گذری بی مانند کمر همت بربندید و در دور دوم انتخابات یک بار دیگر حماسه ی دیگری بیافرینید.

آقای نورستانی و همدستانش از پیدا نکردن کارمند و ناظم ساحوی با دانش و باورمند؛ شکوه دارند؛

جوانان باخرد اندیشمند دانا روستا زادگان دانشمند به خواست وجدان خود برخیزید به کمیسیون انتخابات مراجعه نمایید؛ در هر کنج و کنار میهن که کارمند و ناظم ساحوی دانشمند و با مسئولیت میخواهند شما بروید و آنجا  مردانه و عیارنه  دختر و پسر در کارگذاری به آرمان سترگ و سرنوشت ساز میهن یعنی انتخابات؛ بی ترس و هراس با توکل به خدای نگه دارنده مهربان بروید و دست تقلب و ریا  کاریهای ددمنشانه دشمن  آینده تان را قطع نمایید.

زندگی محروم تکرار است و بس

چون شرر، این جلوه  یک بار است و بس. بیدل (رح)

و

شوق چون پا در رکاب بی قراری آورد

میتوان با اسپ چوب، از آتش سوزان گذشت. صائب تبریزی

جناب نورستانی رئیس کمسیون انتصابی انتخابات و همدستان!

شما در گفت و گوی  برنامه پرس وپال همراه جوان رشید جناب آقای مسلم شیرزاد در تلویزیون پیشتاز طلوع؛  شاهد بودید که نسل جوان صداقت میخواهند، شفافیت میخواهند، پیشرفت و ترقی میخواهند، آرامی و باهمی  میخواهند.

شما هم از همین جوانانی که دلباخته  و تشنه ی آزادی برابری و برادری در پرتو قانون و دادگستری هستند استفاده نمایید؛ اینها همه جوانان مصمم پند گرفته از گذشته؛ و نسل (هایتک و اینترنیت)  و آماده کارگزاری به  مام میهنشان اند؛ کار بگیرید و دیگر از نبود کارمند و ناظر دانشمند با مسئولیت ننالید. اگر صادق هستید؟

برای شفافیت هرچه بیشتر در هر مرکز رای دهی،  کم از کم دو تا چهار پایه کمره،  در چنان زاویه ها و بلنداهای نصب شوند که از رفت و امد گرفته تا رنگ کردن انگشت و چهره رای دهنده، کارمند و ناظر، امظا و تاپه، نگهبانان و صندوق ها همه را از پگاه تا بیگاه ثبت نمایند؛ تا دیگر هیچ گونه شک و شبه ی باقی نماند.

و این کار هیچ هزینه در پی ندارد؛ چون باوردارم که همه رسانه های فرتوری این کار را برای آینده میهن شان رایگان و مفت انجام میدهند. چون  کارمندان جوان رسانه ها با متانت و باورمندی و بدون ترس و هراس عیارانه آزمون موفقیت آمیزی  را پشت سر گذاشتند. که نوش جانشان.

ای جوانان میهن:

عمرت دراز باد که تا دور مشتری

ما ازتو بر خوریم تو از عمر برخوری.؟ 

جوانان هزاره و اوزبیک و تاجیک را در مناطق پشتون نشین، و جوانان بلوچ و نورستانی  و پشتون تبار را در مناطق هزاره و تاجیک و اوزبیک نشین بکار گیرید.

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هرکی در او غش باشد. حافظ (رح)

و این یک آزمون سترگ دیگری خواهد بود که جوانان را با پند گیری از گذشته با آموخته های دانشی و خردمندی شان ؛ بدون در نظر داشت قوم و زبان وسمت و پیروی کور کورانه این و آن؛ چگونه بدر خواهد کرد؟

و آیا همه در گفتار و کردار راستی پیشه اند؟  یا دغل؟







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



محمد طاها کوشان