جهد کن تا پیر عقل و دین شوی

۱۴ سرطان (تیر) ۱۳۹٣

جهد کن تا پیر عقل و دین شوی

تا  چوعقل کل، تو باطن بین  شوی. مولاناجلال الدین محمد بلخی (رح)

الحمد الله امروز در دوروبر داکتر عبدالله عبدالله همه ملیت های میهن گرد آمده اند و میخواهند به دشمنان بگویند که افغانستان ملت واحد و تجزیه ناپذیر است.

با این بیحیایی های آشکار آغه جامدجان کر  زای و دار و دسته اش؛ با بکار گیری افزار کهنه و فرسوده انگریزی تفرقه بیانداز و حکومت کن؛ و نیز تلفیق باور های بخردانه دینی و مذهبی و قبیلوی افغانستان را در پرتگاه یک سقوط سهمناکی قرار داده اند که اگر همه شهروندان افغانستان با درایت و ژرف نگری و زیرکی در برابر این برنامه ی از پیش ساخته آی اس آی و معلم و پدرشان انگریز و ام 16 و دیگران در یک صف واحد قرار نگیرند؛ خدای ناخواسته بلای بزرگی بر سر این ملک و ملت نازل خواهد شد.

صـورت زیبا نمــی آید به کار

حرفی از معنی اگر داری بیار. مثنوی شریف مولانای بلخ (رح)

از زمانیکه آی اس آی پروژه تفرقه افگنی را در بین شهروندان افغانستان آغاز نمود؛ دشمن درجه اول شان در این راستا جبهه پنجشیر به رهبری آمرصاحب شهید قهرمان ملی افغانستان احمد شاه مسعود؛ بود. و بعدا جمعیت اسلامی افغانستان برهبری شهید راه صلح پروفیسور استاد برهان الدین ربانی. ( که اعضای این حزب افغانستان شمول بوده وهست و خواهد؛ ولی بنده تا حالا عضویت آنرا ندارم)؛ و در درجه سوم دیگر اقوام غیر پشتون. اما حالا از یکطرف خود جامدکر   زای و دارو دسته و اعضای حکومت قبیلوی اش که درخفا پشتیبان مغز متعفن جهان و از دین برگشته اشرف غنی  و دارو دسته معلوم الحالش؛ می باشد با همکاری آی اس آی پاکستان و آزمندان جهانی نمیخواهند یکپارچگی ملت افغانستان را ببینند؛ وآن حمله ترور را در به شهادت رسانیدن زنجیره یی نخبگان میهن، پیش از دور دوم انتخابات علیه داکتر عبدالله؛  راتدوام میدهند و این آخرین هم نخواهد بود. الحمد الله امروز در دور بر داکتر عبدالله عبدالله همه ملیت های میهن گرد آمده اند و میخواهند به دشمنان بگویند که افغانستان ملت واحد و تجزیه ناپذیر است.

مثلی داریم : دم تبر را نمد گرفته.  ام همینقدر میگویم که آقای ضیا مسعود بیچاره ایست بی پیشینه ی کاری و دانشی و پژوهشی و تشنه مقام و قدرت و در این دشت سوزان در زیر سایه  و سوء استفاده از نام بزرگانی راه میرود و گام برمیدارد که تا چهل سال دیگر به شخصیت و جایگاه آنها نخواهد رسید.

به این دو سه پاراگراف از بیانیه ستر جنرال حمیدالله رحیمی؛ با دقت توجه نمایید: ...ازبیانیه سترجنرال حمیدالله رحیمی که در بزرگداشت از شهادت آمرصاحب شهیددرسال 2010 نوشته شده بود میخوانیم:

(در اواخر سال 1989 مدت 4 ماه سهمیه ماهوار تنظیم ها قطع شده بود،پول نقد ویا سهمیه تنظیم ها ازطرف امریکا و عربستان سعودی بدسترس دفتر I.S.Iگذاشته می شد تا به تنظیمها توضیع نمایند.I.S.I.  بنام دفتر مقامات مشهور بود، که به جز رهبرها و روسای نظامی هیچ کس دیگر خودسرانه رفته نمی توانست.

طبق معمول یک روز رفتم به دفتر آی اس آی راسا به اطاق کار آمر مالی؛ صندوقهای پول سربسر گذاشته شده بود؛ وبرادر مولوی حقانی چند ملیون کلدار را گرفته بود ودربکس خود می گذاشت؛ با دیدن من وارخطا شد،بهر حال بکس را بسته و خداحافظی کرد ورفت.

من به آمرمالی گفتم: خوب شدسهمیه آمدچون قوماندانها ماراعذاب کرده.آمرمالی بااعصاب خراب وخاطرپژمرده برایم گفت:این صندوقهای پول ازشما نیست!این پولها برای برادرکشی، نفاق، خانه جنگی وصف بندی پشتونهاعلیه غیرپشتونها تخصیص داده شده. من وحشت زده و حیران شدم، فکر کردم که  شوخ طبعی میکند!

گفتم: راست میگویی؟گفت: بخدا قسم میخورم که چیزی که برایت گفتم حقیقت است؛ این یک دسیسه بسیار بزرگ است!؟ فعلا مبلغ 300 ملیون کلدار تخصیص داده شده!باز پرسیدم: که این دسیسه ازطرف کی براه افتاده؟ جواب نداد.گفتم: ازطرف جنرال جنیجو و یا حمید گل جنرال؟

گفت: چه بگویم  گفتنش سخت است! 

گفتم: ترا بخدا قسم برایم بگو وگرنه ازدفترت نمی روم. 

گفت: بخدا قسمت میدهم که کسی را نگویی؛ زیرا جان من درخطرمیافتد.

گفتم: هیچ کس رانمیگویم.گفت:تاجایکه من میدانم این دسیسه وپلان توسط انگلیسها،امریکاییهاوپاکستانیها طراحی شده، این یک مسلمان کشی وبرادرکش و تباهی افغانستان است.)

آنچه اندر آینه بیند جوان

پیر اندر خشت بیند بیش از آن. مثنوی سریف مولانا

غیابت ناگهانی  دلقک بی حیا اشرف غنی بعد از انتخابات ( شرافت قوم احمدزی هیچگاهی با کثافت کاریهای یک تن:اشرف غنی؛ متاثر نمی گردد)  و بگفته شخصیت آگاه که فعلا نمیخواهد نامش را بگیریم؛ به پاکستان و دیدار با آی اس آی و نواز شریف و طالب ها؛ برنامه واگذاری چند ولایات جنوبی و جنوب شرقی افغانستان به طالبان؛ که بنا بر برنامه های ناتمام بریتانیای کبیر به قول خانم تاچر؛ باید عملی گردد؛ و به این حساب عملا سر رشته تجزیه افغانستان و پاکستان و عراق و ایران و ترکیه و شام و بعدا عربستان در بیست سال آینده، برنامه مادر برنامه سازان جهان یعنی انگریز به پایه اکمال می رسد.

با این برنامه در نخست  یکتعداد از نام کشورهای منطقه از لیست جغرافیای جهان حذف خواهدشد؛ و کشورهای تازه بنام  بلوچستان، کردستان ووووجاگیزن این نامها خواهد شد. که لا وقع الله.

(یک ایمیل عجیبی از ریک استریم نماینده ایالت میسوری به نمایندگان جمهوری خواه ارسال گردیده  که حاوی نقل قولی از تفکرات ویینستون چرچیل در مورد اسلام است.


در این متن که مربوط به سخنرانی چرچیل در خصوص اسلام و مسلمانان می باشد، وی از اسلام به عنوان دین فلج کننده توسعه اجتماعی، دین حامی نظامی گری و برده داری و مخالف علم و پیشرفت یاد کرده است.) شبکه خبر.

و نیز وینستون چرچل گفته بود:( برای برآورده شدن پروژه ای در یک کشور باید احمق ترین هارا استخدام نمود).

پرسش این است که با وجود اینهمه ترصد ماهواره های دوربین دار و جواسیس و خبر رسان زیر زمینی و سر زمینی پیدایش و زایش گروه های تروریستی القاعده و طالبان، و اکنون داعش و و و یک معما نیست؟

 اینها چگونه و از کدام راهها استخدام و سازمان و تصلیح  و بسیچ می گردند. و روش های شان نیز همسان و همگون ضد دستورات قرءان، ضد همه لوایح و قوانین مدنی و انسانی، ضد دانش، ضد زن با پرخاشگری و ظالمی ؟؟؟؟؟؟؟؟  و بعدا اینها زیر ذره بین کمره های رسانه یی جهانی قرارگرفته و به دنیا نشان داده میشود که اسلام یعنی این؟!؟!؟!

ای که تو از ظلـم چاهی می‌کنی

از برای خـویش دامی می‌تنی. مثنوی مولانا

خرمندان دانشمند پشتون و تاجیک و اوزبیک و هزاره ووو و ای خلیفة الله در روی زمین آیا شما ها برای گسترش نیکی ها و خوبی ها و بهره گرفتن از نعماتی که خدای کریم از آموزش و پرورش تا خواب و خوراکی ها و امکانات و وسایل..... در آفاق و انفس برای ما و ما را نیزاز یک پدر و یک مادر، آفریده  یا برای پرخاشگری و گناهکار و  خون ریزی و دشمنی؟

چرا با چشمان باز به دسیسه های آشکار و پشت پرده ژرف نمی نگرید و واقعیت ها را درک نمی کنید و هنوز در راه شکننده و لرزان قوم و سمت و زبان گام بر میدارید؟

این خطرات و مصیبت ها در شرف آمدن یکی پشت دیگر به افغانستان، پاکستان، ایران، ترکیه و همین اکنون در عراق  است؛ شما نیز با جهالت به پیشواز آن با خون و آتش و دود و خاکستر  گام بر میدارید؟

اشتران مست شدستند، ببین رقص جمل

زاشتر مست که جوید ادب و علم و هنر. مولانا جلال الدین بلخی (رح)

پناه دادن به خائن ملی ضیأالحق امرخیل در لندن، جنگ در هلمند و سرازیر شدن تروریستان مسلح بنام مهاجر در خوست( و این ها لشکریست که باید در بوجود آوردن الحاق ولایات جنوبی افغانستان به  پاکستان به حیث افراد ذخیره جابجا گردند) و این هر دو  سر آغاز پیاده نمودن و تکامل بخشیدن برنامه های ناتمام آقای چرچیل و خانم مارگریت تاچر و آی آس آی و پروژه عمق استراتیژی دولت پاکستان در افغانستان است. که لا وقع الله.

این جهان کوه‌است و فعل ما ندا

باز گردد این نداها را صدا. مثنوی شریف مولانا

امضا نکردن پیمان امنیتی با آمریکا، منع یاری رسانی قوای هوایی ناتو، زیر زانو ماندن قوانین پول شویی وتمویل ترورزیرم و و و بار مسئولیت وپسلگدی های این سرتمبگی ها و خود بزرگ بینی ها و سیاستمداری های نا عاقبت اندیشانه و میان خالی بر شانه های شماها از جامد کرزای گرفته تا همه دیوانگان بیدانش قبیله و سمت و زبان پرست، خواهد بود نه دیگران. 

با تقلب و دیده درایی و بی حیایی آشکار در آرای مردم افغانستان و اعلام نادرست رئیس جمهور آینده از گلوی نوکران ارگ کابل کمسیون انتصابی انتخابات؛ بازی با آتش است و جفا بر شهروندان بیچاره افغانستان.

سخـت گیــری و تعصـب خامـی است

تا جنینی، کار   خون آشــامـی است. مولانای بلخ ثم رومی (رح)

و به گزیده از دفتر دوم مثنوی شریف به این مقال پایان می بخشیم:

کرد مـــردی از سخـــن دانی سؤال

حق و باطل چیست ای نیکومقال

گوش را بگرفت و گفت این باطل است

چشم  حق است و یقینش حاصل است./







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



محمد طاها کوشان