چرک چیزیست که صد پاره کند کلاه را

۱۸ سرطان (تیر) ۱۳۹٣

جوانان دانشمند و باخرد و اندیشه گر افغانستان!
و نیز: سخنی با جناب دکتور محمد یوسف نورستانی ! 
 
چرک چیزیست که صد پاره کند کلاه را
پول چیزیست که دیوانه کند ملا را.(؟)
قرار بر این است که حکومت تازه و نو؛ از زیربنایی ترین بدبختی و بدنامی میهن مان ریشه کنی  کرده و آبروی از دست رفته میهن مان را دوباره سازی نماید که آن: فساد و تقلب و ریا کاری و زور گویی و لچکی و بی حیایی و از زیر ریش مردم خرسوارتیرشدن سیزده ساله است.
مگو پیمان و عهدم استوار است
که در پیمان شکستن  استواری. رضی الدین آرتیمانی
چون هردو نامزدان ریاست جمهوری ادعای برکندن ریشه فساد و تقلب و ریاکاری و زورگویی را در سرخط برنامه هایشان گنجانیده و به شهروندان میهن این وعده را میدادند و دادند و میدهند،اکنون ببینیم که کدام از این نامزدان راست گفتار و راست کردار است و کدامش فساد پیشه ی متقلب ِ ریاکار زورگو و لچک و بی حیا؟
خواست های رهبری  اصلاحات و همگرایی برای پاک سازی رای پاک و ناپاک:
(برگزاری دوباره انتخابات در مناطقی که میزان آرا از جمعیت این مناطق نیز بیشتر بوده و شاهد تقلب گسترده انتخاباتی بوده اند، یکی از خواستهای تيم اصلاحات و همگرايى از کمیسیون انتخابات بوده که این کمیسیون به آن پاسخ منفی داده است. اما بگفته تیم اصلاحات و همگرایی کميسيون انتخابات بر اساس قانون صلاحیت دارد  تا در موارد خاص انتخابات را دوباره برگزار کند. تیم اصلاحات و همگرایی می افزاید که کميسيون انتخابات نه تنها در پروسه انتخابات بيطرف نبوده بل زمینه را برای تقلب انتخاباتی به سود یک نامزد مشخص مساعد ساخته است. تيم اصلاحات و همگرايى کميسيون های انتخاباتی و رئیس جمهور کرزی را مسئول بن بست سیاسی در افغانستان خوانده و تاکيد میورزد که مسوولیت پيامدهای آن نیز به دوش رييس جمهور و کميسيونهای انتخاباتی ميباشد). طلوع نیوز
آغا داکتر اشرف غنی می گوید:(فضای اتهام و تهدید و پیشنهاد های خارج از قانون مورد قبول ما نیست (؟)، ما باورمند به شفافیت انتخابات هستیم (؟)، از تفتیش آرا استقبال می کنیم (؟)، اما این کار نباید سبب تاخیر در اعلام نتایج شود(؟).) طلوع نیوز.
 یعنی جناب مغز متعفن جهان می فرماید: برو از درخت گز چوب بکن وبیا کلکین هاره گز کرده برو دکان بزاز از تکه سرگز ، گز کرده پارچه بیار؛ اما وقت را تلف نکنی.
اکنون برویم و سر نخ قانون شکنان و فساد پیشه گان ریاکار زورگوی  زورگیر لچک بی حیارا بکاویم:
عهد کردی که وفا پیشه کنی، جهد بکن
تا بدانم که در این عهد  وفایی بودست. هلالی چغتائی.
(شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان با انتقاد شدید از کارکردهای کمیسیون مستقل انتخابات، می گویند که با وجود تهدید های امنیتی مردم بار دوم به پای صندوق های رای دهی رفتند، اما کمیسیون مستقل انتخابات مسوولیت هایش را به گونه درست انجام داده نتوانست و اکنون مردم به این کمیسیون اعتماد ندارند.
نمایندگان این مجلس با انتقاد از تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شوراهای ولایتی تاکید می ورزند که کمیسیون مستقل انتخابات باید هر چه زود تر نتایج نهایی شوراهای ولایتی را اعلام کند). طلوع نیوز
ناکامی و شرمساری کمیته های انتصابی انتخابات و شکایات انتخاباتی دیگر همه پرده های ابهام را پس زده و بیچاره مرد مؤقر و ساده داکتر یوسف نورستانی که با مداریگری های  قانون شکن دغلباز مفسد ریاکار و خاین ملی و برادر اصلی طالب و نوکر آی اس آی و دشمن میهن و شهروندان افغانستان یعنی همین حامد کرزی؛ آبرو و حیثیت و وقارش در گرو بازیهای نابخردانه کرزی و گروه فاشیستش؛ گیر مانده.
و جالبتر اینکه: (رئیس کمسیون شکایات انتخابات ستار سعادت کیست ؟
ستار سعادت درپروگرام تَودِی خبری طلوع، همۀ اقوام غیرپشتون افغانستان راخارجی و وارد شده قلمداد، وقوم شریف هزارۀ مان را نسل چنگیز یاد نموده است، لهذا بحیث هموطن افغان، مانیز حق داریم بفهمیم که ستارسعادت ازکجا واردبغلان شده؟ زمین های نامحدود شانرا ازکجابدست آورده؟ و سوم اینکه چطور درین موقع حساس تاریخ افغانستان، رئیس کمسیون شکایات انتخابات سال ۱۳۹۳انتخاب شده است؟)نوشته خلیل الله نیک پی، پل خمری ـ بغلان  . تارنمای سیاسی و فرهنگی خاوران.
فرار و برگشت گوسفند چران ضیأ امرخیل که گرداننده زبر دست این تقلب و ریاکاری و لچکی و بی حیایی انتخاباتی است؛ چندین پرسش را بر می انگیزاند.
با گریز خاموشانه و از پیش سازمانداده شده که از زیر ریش اداره امنیت و نگهداری میدان هوایی بین المللی کابل باز هم با تقلب و فساد خرسوار تیر شده و چگونه به طیاره بالایش می کنند و هیچ کسی نیز بکسهای پراز پولهای بدست آورده از داکتر اشرف غنی ( که قربان نام خانوادگی احمدځی؛ شود) و دفتر ریاست پادشاهی کرزی بدست آورده و برای انتقال آن؛ و نیز بنا بر باور چند آگاه چهارچشمه ذره بین دار؛ در دوبی برای ملاقات با نماینده های طالب و آی اس آی رفت و با پر رویی تمام، و با پشتیبانی اجینت های آنها در حکومت و شتره محکمه غیر قانونی کرزی؛ و دار و دسته اشرف غنی؛ سر افگنده و بی حیاتر از پیش در یک خاکبادک خانگی می گوید: ( اتهام های فرار بر وی نادرست اند، زیرا وی برای تداوی به دوبی رفته است(بود) ( تو گفتی و هم جنسانت باور میکند).  و رئیس کمسیون انتصابی انتخابات نگفته است که وی از کشور فرار کرده است.)
آغای گوسفند چران با بی حیایی و لچکی و زورگویی می  گوید: ( کمیته انتخابات باید نتایج ابتدایی را هرچه زود تر اعلام کند) طلوع نیوز
ای جوان دانشمند باخرد اندیشه گر!
ژرف بنگر و اندیشه نما: کدام از این نامزدهای ریاست جمهوری از همین شروع کارش میخواهد با شفافیت و احترام به قانون و بکار اندازی قانون و پاسبانی از خواست های هم میهنانش در تکاپو و تقلا هست؛ و کدامش در زیر نام اطاعت از قانون از همین خشت اول بنای حکومتش را میخواهد با تقلب و ریا کاری و لچکی و بی حیایی و زورگویی و زورگیری وفساد و تبهکاری بگذارد؟
سخنی با جناب دکتور محمد یوسف نورستانی دارم:
جناب نورستانی صاحب از چهره معصوم شما نمایان است که در دست شیادی و ریاکاری و لچکی و بی حیایی چند جاهل سرتمبه که هنوز در افغانستان از دریچه قرن نوزده و بیست می نگرند؛ گرفتار شده اید.
باور دارم که شما مسلمان با ایمان راسخ هستید؛ همین امشب در بستر خواب با خود  و ایمان و خدای خود؛ با زبان دل گپ بزنید و از خود بپر سید: بعد از آن که من رئیس جمهور قلابی که با فساد و ریا و لچکی و بی حیایی از طرف جامدکر  زای و دار و دسته اش بالای من فشار می آورند؛ اعلان کنم،  فردای آن، روی خود را به مردم با کدام آبرو و حیثیت و وقار نشان داده خواهم توانست، در این دنیا؛ و فردا روز محشر نزد تو خدای حاضر و ناظر من محمد یوسف نورستانی بجز سیاهی نامه چه چیز را پیشکشت میتوانم؟
و فردا که به چوکی مقام ریاست  نشستید؛ عیارانه ومردانه وار و با باور به سرخ رویی هردو دنیا و محبوب القلوبی خالق و مخلوقش؛ با شمارش همه موارد تقلبات در جمع خبرنگاران استعفایتان را اعلام نمایید.
با این کار، آن سوگند یا قسمی را که بالای قرءان عظیم الشأن با گذاشتن دست؛ یاد کردید که به امانت خیانت نمی کنید؛ با سر بلند و غرور تمام پاسدار خواهید بود. و در غیر آن به گفته شاعر گمنام:
چرک چیزیست که صد پاره کند کلاه را
پول چیزیست که دیوانه کند ملا را.(؟)  در حق شما نیز صدق خواهد نمود.
اما در باره رئیس کمیسیون شکایات: ناگفته روشن است؛ کسی که با بی حیایی و لچکی و بی بند و باری و جهالت؛ فرزندان گرامی نژاد این میهن را چنان تحقیر و تردید می نماید؛ به وجدان و ایمانی که ندارد؛ چه باور داشته باشیم. و از چنین حیوان دوپای کسی چیزی از این  بیش توقعی کرده نمی تواند.
و اینها همه از بیچارگی های کر  زای و هم جنسان فاشیست و مفت خوران تاجر و صراف زبان و قبیله وقوم آن طرف و این طرف خط دیورند؛ نشأت نموده است. و این میهن مهین وهم میهنان شریف مارا به بازی و گروگان گرفته اند.
دردا و دریغا که این باسوادهای بی دانش هنوز پی نبرده اند که جوانان سراسر افغانستان دختر وپسر دلواپس آینده شان اند وهمه کس وهمه جریان هارا زیر ذره بین چشمان ژرفنگر وکاوشگر خویش دارند.
جوان امروز مانند ما بیچاره ها نیستند که تا میخواستیم گپی بگوییم، بزرگان با خشم میگفتند که هنوز تو این گپهارا نمی دانی و به تو غرض نیست!؟!
ولی جوان امروز میگویند: ما میخواهیم آینده خودمان را بدست خود رقم بیزنیم.
ببین تفاوت ره از کجاست تا بکجا!
دل مرده از آنم که مسیحا نفسی نیست
فریادم از آنست که فریادرسی  نیست
از خانقه ای شیخ  به کس  در نگشایند
معلوم شدامروز  که درخانه  کسی نیست
ای مرغ گرفتار  که دوری زگلستان
واماندگیت  جز به شکست قفسی  نیست
بگذرچو نسیم  از سراین باغ  که در وی
هر جاکه گلی سرزده  بی خارو خسی نیست
گر طالب یاری  قدمی پیش نه  ای شیخ
کز صومعه تا دیرمغان  راه  بسی نیست
در سیل غم  ازجای شدن  کار خسان است 
اهلی چو حریفان سبک، بلهوسی نیست. اهلی شیرازی.
 
جوانان دانشمند و باخرد و اندیشه گر افغانستان!
همه ی شماها در سرتاسر افغانستا بدون ترس و هراس با جانبازی و فداکاریهای بی مانند در راه بدست گرفتن سرنوشت آینده تان گام برداشتید؛ نه ایستید و به این راه پیش بروید و خویشتن را از قید و گرو وغلامی صرافان وتاجران دین وقوم زبان و نوکری و غلامی آی اس آی؛ برهانید.
به آزادی است از خرد هر کسی 
چنان چون ننالد  ز اختر بسی .فردوسی بزرگ .
 
آزادی و حق گرفته میشود، داده نمی شود. باپیشکش این چند بیت از فردوسی بزرگ به جوانان میهن(دختر و پسر) همه را به خداوند می سپارم:
کنون آفرین تو شد ناگزیر
بما هرکه هستیم برنا و پیر
هم آزادی تو بیزدان کنیم 
دگر پیش آزاد مردان کنیم .فردوسی بزرگ ./






به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



محمد طاها کوشان