فضل احمد معنوی برای پذیرش کارشیوۀ ابطال آرا تا فردا صبح مهلت نهاد

۴ سنبله (شهریور) ۱۳۹٣

فضل احمد معنوی، مسئول گروه فنی ستاد انتخاباتی آقای عبدالله امروز در نشست خبری در کمیسیون مستقل انتخابات اعلام داشت که اگر تا صبح فردا چهارشنبه ۵ سنبله/شهریور به پیشنهاد های تیم اصلاحات و همگرایی در مورد چگونگی ابطال آرا رسیده گی صورت نگیرد، انتخابات را تحریم خواهند کرد و نتیجه بررسی آرا را نخواهند پذیرفت.

او می‌گوید که برای ابطال آرا، در جلساتی که داشتند پنج معیار را به سازمان ملل متحد و کمیسیون مستقل انتخابات پیش کردند اما هیچ توجهی به این پیشنهادات نشده است.

ستاد عبدالله می‌گوید که در کنار پیشنهادات در خصوص چگونگی ابطال آرا، نظریاتی در مورد طرز‌العمل بررسی آرا نیز داشتند که پذیرفته نشده است.

او افزود: "با جانب سازمان ملل صحبت می‌کردیم، حرف های ما را گوش می‌کردند و می‌گفتند که حرف های شما شنیده شد و رویش فکر می‌کنیم. این فکر کردن تا حالا نتیجه‌ای نداده است. سرانجام ما به این نتیجه رسیدیم که این حرف ها جایی را نخواهد گرفت."

آقای معنوی می‌گوید که اگر خواسته های تیم اصلاحات و هم‌گرایی پذیرفته شود، به همکاری با روند ادامه می‌دهند و نتیجه را می‌پذیرند، در غیر این صورت "روند را خاتمه یافته می‌دانیم، دیگر با روند ادامه نمی‌دهیم و این روند به ما قابل قبول نیست و نتیجه‌اش به ما ارزشی ندارد و مسئولیت پیامدهای آن به افرادی بازخواهد گشت که در این چند هفته ما را فریب دادند و دیدگاه معقول ما را نپذیرفتند."

 

پنج پیشنهاد تیم اصلاحات و هم‌گرایی 

یک: در صورتى که فهرست راى دهندگان موجود نبوده یا سفید باشد و یا ده عدد شماره کارت راى دهى در فهرست مسلسل باشد و درعین حال ٩٠٪ آرا به نفع یک نامزد باشد، صندوق باید از روند محاسبه خارج و بى‌اعتبار شناخته شود.

دو: در صورتی‌که راى ریخته شده در صندوق در یک محل به تناسب دور اول بیشتر از ١٠٠٪ باشد، و بیشتر از ٩٠٪ آرا به نفع یک نامزد باشد و یکى از موارد چک لیست (طرزالعمل بررسی آرا) نیز در آن دیده شود، صندوق باید از روند محاسبه خارج و بى‌اعتبار شود.

سه: در صورتى که مجموع آراى یک صندوق٦٠٠ راى و یا بیشتر از آن باشد و یکى از موارد چک لیست نیز در آن دیده شود، صندوق باید از روند محاسبه خارج و بى‌اعتبار شناخته شود.

چهار: در صورتى که آراى محلات خیالى شامل سیستم شده باشد و صندوق عملا وجود نداشته باشد، آراى حساب شده باید از روند محاسبه خارج و بى‌اعتبار شود.

پنج: مفقودى صندوق‌ها قابل توجیه نیست و آراى آنها در محاسبه نباید شامل شود.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



رویدادها