بیاییدعلیه تروریسم بجنگیم!

۱۲ حوت (اسفند) ۱۳۹۳

فراخوان مبارزه علیه تروریسم "داعشی"

هموطن عزیز و خوانندۀ گرامی!

امروز در سرزمینی که مرگ با جامۀ سفید از آسمان می بارد، اینجا که عدالت واژۀ ناشناخته است، در همین هوای غبارآلود انتحار، که فقر و بی نوایی ناله می کند و فاجعه هر روز به بهانهٔ تازه حضور دارد، درست در همین میهن من و تو، درهمین غمکده که تن ها همه زخم دار و دلها همه داغدار اند؛ در ادامۀ آدمکشی های طالبی،مصیبت دیگری زیر نام "داعشی" نیز سربلند کرده است . این گروه که از جمله وحشی ترین و ناانسانی ترین گروه های تروریستی می باشد، تازه در کشور ما فعالیت های خویش را آغاز کرده است. حالا با تمام اندوه و درد و غم که بی گمان روح و اندیشهٔ هر یک مان را چون موریانه می خورد، نمی توان تسلیم ناهنجاری های روزگار گردید و منتظر پایان حیات خویش بنشینیم. بلکه یکبار دیگر باید از جا برخاست و هوشمندانه با گام های استوار رسالت خویش را در برابر زمان بجا آورد

. امروز بیششتر از هر زمان دیگر به اتحاد و همبستگی مان نیاز و ضرورت است ! ما مردم افغانستان باید از سرنوشت تلخ مردم سوریه و عراق . . . عبرت گرفته و مبارزه کوبانی های آزاده را سرمشق خویش قرار بدهیم ! استاده گی ومقاومت ما مردم افغانستان که سالها از غیرت و همت فریاد زده ایم، نیاز و ضرورت زمان است.

سزاوار یادآوری می دانم که تلاش های قلم به دستان و نهادهای مدنی برای جلوگیری از پخش اندیشه های تروریستی، خیلی ها سازنده خواهد بود. امروز هر کدام ما وظیفه داریم که مردم خویش را در برابر چالش های تروریسم هوشدار دهیم و فریاد بزنیم که: ما مردم افغانستان الحمدالله مسلمان هستیم و هیچ نیاز و علاقهٔ به اسلام تروریستی و داعشی ساخت جهان غرب و کشور های عربی نداریم! امروز آن عده مردم که با داعشی ها می پیوندند، باید آگاه ساخته شوند که نه خداوند و نه رسولش طرفدار خونریزی ناحق مردمان بی گناه می باشد. باید مردم فهمانده شوند که این خون ریزی مردم بی گناه و بیچاره ی مان، بخشی از طرح ها و پلان های تجارتی قصر نشینان دنیای غرب و شیخ های عربی می باشد. امروز که جز خود مان هیچ کسی را نداریم، نباید خود نیز بر پیکر زخمی خویش خنجر بزنیم ! امروز که روزگار ما دریکی از حساس ترین قسمت های تاریخ قرار دارد، باید هر گام خویش را با کفایت ، درایت و شکیبایی برای محو ونابودی این مصیبت زمان بگذاریم.

 به صراحت باید اذعان نمود که اگر بالاخره امروز یکدسته کنار هم علیه تروریسم مبارزه ی خویش را آغاز نکنیم و جلو پیشرفت گروه تروریستی داعشی گرفته نشود، فردا مصیبت وحشتناک سوریه و عراق نصیب مردم مان نیزخواهد شد، و این ابر سیاه مانند امراض ساری می تواند زودتر از آنکه تصورش را کرده باشیم، پخش گردد.

پس جز جنگیدن چاره یی نداریم. بیایید علیه تروریسم بجنگیم!







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

خجندی03.03.2015 - 02:45

 بانو خوشسخن .مشتاق گفتارهایت .خوب می‌شد که من مشتاق آن چهره سنتی تاجكانه و مسلمانانه افغانت می‌شدم .
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



یلدا صبور