گروه «طالبان»، مسلمان نیست

۲۵ اسد (مرداد) ۱۳۹۴

نمی توان در مخیلۀ خویش تصور کرد که حضرت باری تعالی فاقد صفت «عدل»باشد. خداوند عادل است ، فقط آنچه را که موافق عدالت و عقل و صلاح است خلق می کند. هنگامی که خداوند عادل است ،پس نمی تواند منشاء بدی و مظالم و افعال غیر عقلایی که آدمیان مرتکب می شوند باشد. منشاء نیکی وبدی اراده آزادی است که خداوند در اختیار همه مخلوقات خویش اعم از فرشتگان ،ابلیس و انسان گذارده.آدمیان با استفاده از اراده آزاد که خداوند در نهاد ایشان به ودیعه گذارده مرتکب اعمال نیک وبد می شوند، یعنی آفریننده مقتدرافعال خویش می باشند.بالنتیجه افعال بد آدمیان و به طور کلی بدی در روی زمین( از قتل  تا  انتحار ، انفجار ، سربریدن،بیعدالتی اجتماعی، زوز گویی وانواع تجاوز)از خداوند ناشی نمی شود،زیرا که چنین تصوری مخالف عدالت خداوند است. بنابراین اعمال زشت و غیر انسانی  طالبان ، بر داشت های  غلط و خطا های  بزرگ  شان ،نه قائم به رضای خداوند(ج) است ونه بر «عدل» او.

بربنیاد این برداشت، طالبان را با توجه به عملکرد شان نمی شود مسلمان شمرد ،زیرا اینها غاصب وظالم هستند و مرتکب گناه کبیره شده اند. با این استدلال ،اولاً در داخل جامعه اسلامی جنگ خانگی به راه انداخته دست به قتل – انتحار  و انفجار می زنند که  این باعث مرک اطفال ،زن و مرد مسلمان و کلمه گویان« لااله الله محمد رسول الله » میشود. بازیچه دست پاکستان - انگلیس - اسرائیل و آمریکاه قرار گرفته و زمینه حضور «کفار» را در جامعه اسلامی مان آماده ساخته اند،که حضور این نیرو ها در جامعه مان  سبب فساد - سستی  ایمان - رواج بدعت وگناه میشود . از نقاطی که طالب عبور می کند پر از مصیبت و بدبختی می شود، نه از زراعت وتمدن اثری می ماند و نه گیاهی درآنجا میروید!. طالبان مسلمانانی دروغین بوده و ضرورت سیاسی ایشانرا به قبول سیمای اسلام سنتی واداشته نه ایمان و عقیده، چنانچه  «طی – دُم » اکثریت اینها به شُموُل  مسافر دوزخ « امیرالمومنین – ملا عمر» به «موساد –اسرائیل ،آی-اس-آی- پاکستان ،یا  سی-آی-ای آمریکا» و قاچاق  مواد مخدر گره خورده و به وضوح در کادر رهبری این گروه اعضای حزب «دموکراتیک خلق »شاخه "سور" خلقی را می شود دید. بنا براین طالب نمایند تمام عیار فرهنگ خون – وحشت ،خودکامگی ، تاریک اندیشی و ستمگری است تا "دین گرایی". طالب پیاده نظام کارتل های نفتی و کمپانی های اسلحه سازی  یهود - نصارا ، این کارگزاران  اصلی فتنه و آشوب در جهان  است تا اسلام !.

در جنایت طالبان نه تنها پاکستان، بلکه کشورهای قدرتمند غرب، تحصیل کرده گان  خاموش – استفاده جوی پشتون که به طالبان و سایر جریان های خشونت زای قبیلوی و عظمت طلبی قومی توام با احترام  به عنوان حافظان منافع سنتی قوم پشتون نگاه میکنند،نیز شریک می باشد.

طالب این شکست خورده در عرصه انسانیت ،هیچ پیام سیاسی - مدنی ندارد. فقط از آزارو کشتار زنان و بچه های مسلمان لذت می برد ،که این بر خلاف رضا و عدل خداوند(ج) می باشد، حوادث خون چکان و درد ناک "شاه شهید – قصبه و مقابل اکادمی ملی پولیس کابل " و بی شمار جنایات  دیگر،اثباتی است بر این مدعا. پس مصالحه وآشتی با این گروه بی احترامی به شعور سیاسی و جایگاه تاریخی  مردم کشور من بوده وحتی توهین – خوار شمردن مقام انسانیت می باشد. 

طالبان چون مرتکب گناه کبیره «قتل – بغاوت – نافرمانی از امر خدا(ج)»شده اند ، نه تنها مسلمان نیستند، بلکه از جرگه مسلمانان خارج شده و باید علیه شان «جهاد»کرد. چنانکه بر ضدِ هر «کافری»ظالم جهاد لازم است.

همچنان  در انسان – مسلمان و وطن دوست بودن بانیان  مصالحه با طالبان «حامدکرزی – احمدزی – چندانه تاجیک،هزاره و ازبک ترسو...»باید شک کرد و مشکل است بپذیریم اینها بتوانند دموکراسی – حاکمیت قانون –عتدالت اجتماعی و صلح واقعی را در کشور تامین کنند، چون عملکرد این ها بر خلاف  منافع و آرزوهای مردم  کشورم بوده و کشورا به صحنه ابدی تراژدی های  انتحار، انفجار، قتل عام ، فساد وتضرع به دشمن بدل ساخته است.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



وحید غیاثپور کاظمی