به مناسبت روز جهاني زن

۱۷ حوت (اسفند) ۱۳۹۷

الها پروردگارا اولتر از همه  ازينكه از نعمت هجرت ما را سرافراز ساختي كه درين هجرت بود كه ما تو را ، كتاب تو را و پيامبر  بزرگوار تو را شناختيم و از ناداني و بيخبري و دست استثمار يك طبقه زير نام دين و  سنت  نجات پيدا كرديم 

حقا كه تو هرگز بين زن و مرد تبعيض نكردي و گفتي كه مرد وزن از نفس واحد خلق شده است. گفتي زن لباس مرد است و مرد لباس زن است . گفتي كه عمل هيچكدام شما را مرد باشد و يا زن باشد ضايع نه مي كنم. و مرد و زن را از نگاه مدني مساوي قرار دادي و  اما قوم پرستان و زن ستيزان مادر ما را خواهر ما و دختر  ما را زير نام دين  زيباي تو  براي منافع شخصي خود و كيسه هاي خود استثمار كردند . پيامبر تو گفت كه آموختن  علم براي مرد و زن مومن فرض است و اما امروز از دست  اين مذهبيون  هزاران هزار. زن و دختر  ما بيسواد است . پيامبر تو هرگز. دختر چهارساله را نكاح نكرده است و اما با گزارش غلط ، تعبير غلط و تفسير غلط مليون ها دختر كوچولو زير سن سيزده  به دام شهوت مردان قوم پرست و  نادان  زندگي براي شان جهنم شد . 

تو هرگز نگفتي كه مردان و زنان جدا باشند و حكم تو تنها در مورد  زنان پيامبر تو بود و اما زنان و مردان را كه مكمل همديگر هستند و در شروع. تمدن اسلامي را يكجايي بنياد گذاشتند   از هم به نام يك انگاشت قومي و قبائلي. يعني ناموس از هم جدا كردند و جاي زن را خانه ساختند  در حاليكه اولين دانشكاه  در مراكش توسط يك زن بنياد  گذاشته شد . 

عزيزان من : زنان  و مردان از هم جدا نيستند كه امروز اين وهابي هاي نادان همه را براي اينكه فساد توليد نشود از هم جدا كرده اند.  زنان پيامبر استثنا بود كه از عقب پرده  با مردان صحبت ميكردند. آن سنت بالاي. ديگر زنان قابل تطبيق نيست . زنان پيامبر دو امتياز ديگر هم داشتند كه ديگر زنان ندارند . بعد از رحلت بيامبر نه مي توانستند تا با ديگر مردان نكاح كنند و همچنان همه اي شان ام المؤمنين  بودند . زنان ما بعد از فوت ما حق دارند  تا  با يك مرد ديگر نكاح كنند و يا طلاق بگيرند و با يك مرد ديگر نكاح كنند .اما  تاجران  دين چه كردند  دست خود را با قوم گرايان بستند و  چون قوم گرا زن را ناموس گفت حق طلاق را كه حق شرعي و مدني زن است از او گرفتند و براي همه تبليغ كردند كه تا مرد طلاق ندهد زن طلاق گرفته نه مي تواند . 

بانوي مسلمان من ، بي بي گل من  تو هيچ كمي و كمبودي از برادر مسلمان خودت نداري. در مساله ميراث هم پيامبر ( ص) فرموده است كه حتي در بوسيدن اولاد تان از عدالت. كار گيريد. در مساله شاهد. دو زن اول بايد توجه كني كه زن در اجتماع حق شهادت دادن را دارد  و دوم اينكه نشود تو تكليف نداشته باشي و در قضاوت بي عدالتي شود يك خواهر تو منحيث پشتيبان عدالت  در كنار توست نه اينكه  تو در اجتماع و قضاوت  به دور باشي. آنجا كه گفت. مرد يك درجه بلند تر است بايد توجه كني كه درجه يك  انگاشت رياضي است . يعني مغز زن از نگاه حجم از مغز   مرد به خاطر جثه او كوچك تر است نه اينكه در عقل و شعور از مرد كم باشد. اما قوم  پرستان و زن ستيزان. آن  آيه را به مفاد مردان. تعبير كرده اند. براي مطالعات بيشتر رجوع كنيد به كتاب اين محقق زير عنوان تساوي حقوق مدني در  اسلام  كه در سال ٢٠١٥ به دسترس علاقمندان كتاب قرار گرفت. 

نقطه آخر براي وهابيان و زن ستيزان اين را مي گويم كه اگر خانه شما مهمان مرد مي رود و همسر تو از مهمان روي ميگيرد   و تو نه ميخواهي كه مهمان مرد و زن تو روبرو شوند يا سر زن خود بي اعتبار هستي كه بايد طلاقش كني و يا به مهمانت اعتماد نداري پس كسي را كه اعتماد نداري چرا داخل خانه ات اجازه  ميدهي؟ 

روز جهاني زن را به تمام خواهران. مسلمان كه قرآن  ما را اخوه گفت اما. قوم پرستان و زن ستيزان عرب و غير عرب اخوه را تنها براي. مردان تفسير كرد تبريك مي گويم . تو خواهر من كه در ديانت و انسانيت و عبادت خداي واحد با من شريك هستي از تفسير آيه بيرون كرد در حاليكه اخوه از اخ براي مذكر و اخت براي مؤنث مشتق شده است و من و تو در دين با هم خواهر و برادريم 

فريد يونس

هشتم مارچ ٢٠١٩







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



داکتر فرید یونس