خبر جدید دربارۀ قتل احمد ولی کرزی

١٥ عقرب (آبان) ١٣٩٠

تازه ترین خبر ازمنابع رسمی حاکی است که احمدولی کرزی به وسیلۀ سردارمحمد حاضرباش شخصی اش به قتل نرسیده است. خبرهای دقیقی حاکی اند که ولی کرزی به وسیله یکی ازاعضای خانواده اش به قتل رسیده و سپس محافظان وی به نام های فاروق وعثمان، به طور برنامه ریزی شده ازقبل، به سوی سردارمحمد طور ناگهانی تیراندازی کرده و او را به عنوان قاتل مجازات کردند. به گفته منبع، این اقدام تلاش برای پرده پوشی از هویت قاتل اصلی صورت گرفته است. یک منبع خاص اکنون می گوید که سردارمحمد نزدیک فاروق وعثمان ایستاده بود و بعد ازآن که ولی کرزی ازطرف عضو نزدیک خانواده به ضرب گلوله از پا درآمد، فوری فاروق و عثمان به سوی وی چرخیدند واو را هدف تیراندازی قراردادند. اعضای خانواده ولی کرزی دریک نمایش عجیب، پیکر تیرباران شده سردارمحمد را از طناب آویختند تا مردم گمان برند که قاتل به سزای اعمال خود رسیده است. همین منبع می گوید: هرگاه سردارمحمد عامل قتل ولی کرزی می بود، خیلی راحت می توانست بعد ازکشتن وی، فاروق وعثمان را هم که کنارش ایستاده بودند، از زندگی ساقط کند. منبع ( که فعلا ازافشای اسمش بنا به دلایلی خود داری می شود) می افزاید: هیأت ویژه یی که به دستور حامدکرزی ازکابل به قندهارسفر کرده بود، می خواستند همان عضو نزدیک خانواده کرزی ها را که مظنون به قتل احمدولی تشخیص داده شده تحت بازجویی قراربدهند؛ اما سایراعضای خانواده احمدولی با این کاربه شدت مخالفت کردند. هیأت اجازه نیافت که با همان شخص مظنون دیدارکند ودست خالی به کابل برگشت. درخبراین منبع اضافه شده که درطی روزهایی که هیأت دولتی سرگرم بررسی حادثه قتل ولی کرزی درقندهاربود، دوبار ازسوی گروه های مرموز تلاش صورت گرفت تا برضد آن ها حمله انتحاری صورت گیرد. یک بارتلاش نافرجامی علیه آنان صورت گرفت که درنتیجه، هیأت از ترس جان زود تر به کابل بازگشت و رئیس جمهور را درجریان قرار دادند.

 

بنا به گزارش هیأت، پیکر مردۀ ولی کرزی که به تاریخ بیست ویک سرطان 1390 درخانه اش کشته شده بود، یک روز بعد ازآن که درروستای آبایی شان درمنطقه «کرز» ولایت قندهار به خاک سپرده شد، شبانگاه ازسوی یک گروه از آدم های ناشناس از گورکشیده شده و مورد برحرمتی قرار گرفته بود.

ساعاتی پس از کشته شدن ولی کرزی، گروه طالبان گفته بودند که برای کشتن وی هفت ماه کارکرده بودند. اما درهمان زمان یک مقام ریاست امنیت ملی افغانستان گفته بود، احمد ولی کرزی ساعت یازده و سی دقیقه، 21 سرطان توسط یک مهمان در داخل منزلش کشته شده بود.

سردار محمد قوماندان بیش از 120 محافظی بود که مسؤولیت تامین امنیت یک قلعه متعلق به برادرش عبدالقیوم کرزی را به عهده داشتند.

 

احمد ولی کرزی، برادر اندر حامد کرزی بود. احمد ولی در سال 1961 در منطقه "کرز" ولایت قندهار به دنیا آمد. او که کوچکتر از حامد کرزی بود، یکی از بزرگان قوم پشتون پوپلزی به شمار می رفت. احمد ولی در انتخابات سال 2005 به عنوان رییس شورای ولایتی قندهار انتخاب شد. او پیش از بازگشت به افغانستان در ایالت شیکاگوی امریکا زندگی می کرد.

 

برگرفته از وبلاگ نویسنده







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

محمد واصل 18.04.2012 - 06:40

  این موضوع تفصیلات بشتر می خواهد تا باور کرد

م.م.ر.ر.م.د07.11.2011 - 03:50

  عالی بود
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



رزاق مامون