معرفی کتاب «عقابان خونین و رازهای اندوهگین»

۳۱ حمل (فروردین) ۱۳۹۹

مؤلف: جناب امان الله کبیری

ناشر : انتشارات شاهمامه

 

زحمت ابتکاری

 از سالها به اینسو محترم امان الله کبیری، انسان آرام و کوششمندی را می شناسم که قلم را در کمال آزاده گی به سوی تصویر دلنشسته هایش در دست گرفته است.  اسم این عزیز را نخستین بار از زبان شادروان محمد آصف آهنگ شنیدم. قرار بود که در فهرست سلسله نوشته هایم با عنوان لاله رخان سروقد، شرح حال پدر جناب کبیری ، شادروان حیدرعلی خان را  که با لقب حرفه یی  ترجمان شهرت  داشت، بیفزایم. اما دیری نگذشت که با فراورده های قلمی جناب کبیری مواجه شدم که ده ها لاله رخ سروقد را به معرفی گرفته است. هر باری هم که هموطنی روزگار دیده وسزاوار شناسایی را شرح نمود، با استقبال هموطنان بیشماری مواجه شد. زیرا ناگفته ها و نوشته ناشده ها را در میان می نهاد که هنوز خوشبختانه ادامه دارد. پس جای تعجب نبود که دلزده گی وسرخورده گی از تاریخ کسالت آور وآلوده با تهمت، دروغ وخودستایی های فریبکار؛ این نو گفته های وی را عزیز بدارند، بپذیرند و آرزوی چاپ آنها را در شکل کتابی نیز مطرح نمایند.

 هنگامی که جناب کبیری در حاشیۀ محفل رونمایی کتابها  (انتشارات شاهمامه،هالند ماه نوامبر سال 2018 ) پیشنهاد نمود که کتاب شان را باری ببینم، از تۀ دل پذیرفتم. کتاب را خواندم و پیشنهادات خود را برای ایشان فرستادم.

اما آنچه بیش از همه مزیت های کتاب را برجسته می نماید، رویکردی است که مؤلف گرامی در شرح مطالب طرف علاقه اش در راستای تأمل روی جزئیات دارد. به گونۀ مثال، وقتی لیسۀ حبیبیه را در نظر گرفته است، به نوشتن چند سطر کلی وعام، بسنده نکرده، تصویر جامع و دارندۀ ابعادی از معلومات به خواننده ارائه میکند. تا آنجا که معلومات من اجازه میدهد، پیش از این بانو نسرین گروس ابوبکر در کتاب "قصاریخ ملالی" برای معرفی مکتب ملالی گام شبیه برداشته بود. مطالعۀ عنوان هایی که با عنوان بزرگ مکتب حبیبیه در این کتاب می آیند، تعجب آمیخته با احترام بسیاری را برای مؤلف ارجمند ایجاد می کند. این ارزشمندی زمانی شکوهمندی می یابد که زیر عنوان دهبوری، جاده ها، خانه ها و با شنده گان و حتا سرگذشت خانواده های آنها، معرفی می شوند.

در بخش دیگر با معرفی شخصیت هایی که آگاهی از آنها یا در محدودۀ دوستان واعضای خانواده بوده است، یا با گمنامی درد انگیز به اعدامگاه ها رفته و یا در انزوای تحمیلی سردرنقاب خاک کشیده اند؛ منت بزرگی بر دوش تاریخ و تاریخ خوانی راستین می نهد.

زبان صمیمانه یی را که جناب کبیری در هربرگ کتاب به کار برده است، با عبرت گیری ها از رویدادها و شکل گیری پیام انسان دوستی، اتحاد خواهی و نکوهش تفرقه جویی، سازگار است.

پس از آنکه متن نخستین را خواندم و کارشاق و زحمت باری را که روز از شب نشناسد دریافتم، به این عامل نیز ره بردم که پس جای تعجب نبوده است که جناب کبیری، بارها ایامی را در بیمارستان های کشورهالند به سربرده است. زیرا در دل غربت وطن و مهاجرت تحمیلی خون دل خورده است، مطالبی را گرد آورده که هرچند، پنهان، پنهان و اندک، اندک از جان بکاهد اما به تحسین واحترام به مؤلف بیفزاید. زحمات ابتکاری را متحمل شده است که بدون تردید یاری و همنوایی همسر ارجمند ایشان، بانو ناهید کبیری ممد به سامان نسشتن کتاب شده است.

کتاب عقابان خونین و راز های اندوهگین، از طرف انتشارات شاهمامه در هالند که مدیریت آنرا بانو منیژه نادری دارد، با صحافت زیبا به نشر رسیده است.

 

نشانی دریافت کتاب:

جناب عبدالوهاب فائز که از مساعی میسرخویش با جناب کبیری دریغ ننموده، طی یادداشتی در فیسبوک خود چنین معلوماتی را انتشار داده است:

"... مختصر به عرض می‌رسانم که یک جلد با قیمت ارسال البته داخل کشور هالند 20 €، به کشورهای همجوار بلجیم، آلمان، فرانسه، دنمارک، سویدن وغیره 25 €، و به آمریکا، کانادا و آسترلیا 38 € تمام می‌شود.

به عبارۀ دیگر قیمت اصل کتاب 15€ است، با پاکت آن پنج یورو داخل هالند، ده یورو کشورهای همجوار و هژده یورو آمریکا، کانادا و آسترالیا قیمت پست و ارسال را میگیرند. اما در صورتی که وزن و تعداد کتاب تغییر نماید، در قیمت ارسال هم فرق رونما می‌گردد.

هرگاه علاقمندان این کتاب در صورتی که در یک شهر و یک کشور زندگی می‌نمایند یا گاه گاه دید و بازدید دارند، بهتر است برای سهولت کار من و مفاد خود شان در انتقال و پست کتاب، چند جلد به یک آدرس تقاضا نمایند و هزینه را هم جمع‌آوری نموده یکبار از طریق ویسترن یونین بانک برایم بفرستند، ممنون می‌شوم.

با من می توانید از طریق مسنجر، وایبر و وتس آپ در تماس شده در خدمت تان قراردارم.
شمارۀ تیلفون من:

 0031616421673

ABDULWAHABFAIZ
NETHERLANDS "







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

Jamshid23.04.2023 - 16:18

 سلام و احترام

چگونه میتوانم یک کاپی را بصورت سافت یا پی دی اف بدست بیاورم؟

junaid.jamshid@gmail.com

فروهر شایان10.04.2022 - 12:07

 میخواهم این کتاب را بدست بیاورم در ناروی زندگی میکنم. اگر pdf هم‌باشد میخواهم بدست بیاورم.

اشهر نبیل نثار12.01.2022 - 17:23

 تشکر از این زحمت های تان

hnessen@justmail.de31.07.2021 - 16:47

 اگر پی دی اف آنرا دراختیار ما بگزارند.

داکتر عبید الله فضلپور17.07.2020 - 05:53

 اگر پی دی اف آنرا دراختیار ما بگزارند.
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



نصیر مهرین