گزارش عیسوی شدن شاه امان الله و بانوی او در ایتالیا

۲ سنبله (شهریور) ۱۳۹۷

 

برای خوانش این نوشته به شکل پی دی اف، به اینجا اشاره کنید.







به دیگران بفرستید



دیدگاه ها در بارۀ این نوشته

غ . اسحق نیک اندیش30.08.2018 - 21:26

  امان الله شاه در کشاکش دهر و مجهولات سیاست قدری نام نکو برده است . اما و باز هم اما تکیه ای او بر افغانی سازی مناطق و حاتم بخشی او املاک مردمان بومی غیر افغان ( پشتون ) را به کوچی های پشتون نژاد و یک تعداد مردم افغان نژاد شهر نشین تحت نام ناقلین و مال دار ( مواشی ) ناشی از مجهولات سیاسی است که عدالت اورا سخت خدشه دار ساخته. تاثیر گذاری محمود طرزی و کسان دیگر هم درین زمینه نقش موثر را دارد .

محرم علی کرمان ایران28.08.2018 - 08:29

  بسیار واقع شده که یک شخص از روی لاعلاجی و در شرایط بسیار دشوار به یک دین غیر پیوسته است اما بعدآ در شرایط دیگر دو باره به دین آبایی خویش رجعت کرده. صدق باور به دل تعلق دارد و مکتوم است.

حبیب الرحمن حبیبی28.08.2018 - 19:00

 من سخن پرانی یک شخص را که خود را عالم دین و واعظ میدانست در یو تیوب شنیدم و دیدم که میگفت امان الله خان کافر بود و ملا عبدالله مشهور به ملاء لنگ مخالف او ولی کامل بود . وقتیکه ملای لنگ از جای خود برمیخواست جای نشستن گاه او فورآ سبزه سبز میکرد. شما خوانندگان حدیث مفصل بخوانید ازین مجمل و در باره ملاهای ازین قماش داوری کند که تا کجا این سخن راست و منطقی است ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مریم ناجو26.08.2018 - 13:50

  دین و مذهب موضوع شخصی و قلبی انسان است و تصفیه به خداوند علیم و حکیم تعلق دارد. اما واقعآ ستم دینی در افغانستان وجود دارد و اشخاصیکه خود را عالمان دین میدانند در قرون دور زندگی میکنند . من به این نظرم که در مکاتب و مدارس دینی باید تدریس علوم جدید و پایه هم شامل کوریکولم شود . آن زمان مفسرین کرام بهتر و وسیعتر معلومات پیدا کرده خوب تر و عاقلان تر میتوانند به تفسیر کلام الله متعال دست یابند . ۲ :- امان الله شاه پاد شاه مسلمان و مدرن بود .خالیگاه آن این بود که یا از روی سیاست بود و یا تعصب بر مالکیت معنوی و مادی اقوام پایبند نه بود .هر شخصی از هر قشر نه کامل است و به بی عیب و بی نیاز

خراسان زمین25.08.2018 - 16:38

 سپاس از یادآوری جناب احمد، پی دی اف درست شد.

احمد25.08.2018 - 08:40

 پی دی اف باز نمی شود. لطفا آن را درست کنید
نام

دیدگاه

جای حرف دارید.

شمارۀ رَمز را وارد کنید. اگر زمان اعتبارش تمام شد، لطفا صفحه را تازه (Refresh) کنید و شمارۀ نو را وارد کنید.
   



دکـتـور لـعـل زاد