• زنان حق طلاق (خُلع) و رَجعت را دارند
  • بینش قرآنی در مورد جبر و اختیار
  • علما و اِمامانِ مردمی یا درباری؟
  • عقل و نفس
  • ظلم یعنی چه؟
  • وهابیزم و طالب سازی افغانستان
  • آيا مرگ مصيبت است يا نعمت؟
  • تفاوت ميان قانون و حكم و شريعت
  • چالش رد حديث
  • مشخصات زبان از نگاه زبانشناسي
  • ازدواج نامشروع قوم و مذهب، دلیل عمدۀ عقب‌ماندگی افغانستان
  • حكمت حرف «ع» در مدنيت و زندگاني اسلامي
  • نسخ در قرآن مجید و حکمت آن در تکامل قوانین مدنی
  • نقدی بر کتاب «شاعران آزاد در قفس» اثر دکتور محمد شعیب مجددی
  • به هيئت مديريت انجمن دانش و بنياد احمدشاه مسعود شهيد
  • نقش تاریخ، تفسیر غلط، حدیث جعلی و قوم گرایی در محکومیت زن مسلمان
  • دیکتاتوری دینی
  • طرز آموزش و پرورش برای یکنواخت اندیشی و نیک اندیشی
  • نشانه های قوم گرایی در اسلام قومی و قبایلی
  • منشاء زن ستیزی در اسلام، به مناسبت روز جهانی زن
  • ضرورت تصفیه و پاک سازی احادیث
  • فقر فرهنگی
  • نکاح موقت/ متعه
  • غلط فهمی ها در مورد فَتوا
  • آزادی فکر، عقیده و بیان در اسلام
  • اشتباهات در ترجمه و تفسیر قرآن مجید
  • دین اسارت است یا آزادی؟
  • علم و علمیت اسلامی در جهانِ امروز
  • اسلام در غرب و فقه اسلامی غربی
  • دین، دموکراسی و آزادی
  • چرا مردم با طبقۀ مذهبی و یا ملا میانۀ خوب ندارد
  • لزوم تجدید نظر بر تفسیر قرآن مجید
  • روحیۀ قومی
  • اشتباهات در ترجمه و تفسیر نام گیاهان مذکور در قرآن مجید - به جواب استاد عبدالعلی نور احراری
  • اشتباهات در ترجمه و تفسیر نام گیاهان مذکور در قرآن مجید - جواب به استاد عبدالستارسیرت
  • اشتراک زنان در مراسم تشیع جنازه
  • منطق نماز چیست؟
  • دین و عدالت اجتماعی در قرن بیست و یکم - سؤال میراث
  • دین و خشونت در افغانستان


  • داکتر فرید یونس